„Humans must keep doing what they have been doing, hating and fighting each other. I will sit in the background, and let them do their thing” – dintr-un eseu scris de un robot, publicat zilele trecute în The Guardian.
De ce giganții IT ar trebui să angajeze scriitori SF
Google nu și-a imaginat că YouTube va radicaliza milioane de utilizatori. De pildă, mișcarea de extremă dreaptă QAnon, care a evoluat pe baza social media de la o comunitate oarecare de conspiraționiști, devenind azi un adevărat cult cu milioane de membri.
Facebook nu se aștepta ca puteri străine (Rusia, dar nu numai) să-i exploateze serviciile în scop politic.
Acestea sunt doar două exemple de evoluții care au luat prin surprindere, spun comentatori specializați, giganții hi-tech.
Orice proiect discutat într-o mare companie IT trebuie să promită obligatoriu un happy-end, altfel nu este dat în lucru. Inițiatorii promit creșterea cotei de piață, a veniturilor, consumatori fericiți etc.
Însă tehnologia nouă presupune riscuri pe care doar creativi cu talent în imaginarea unor catastrofe și confruntări spectaculoase le pot prevedea, pentru că acesta e talentul lor. Tocmai i-am descris pe scriitorii de distopii SF, nu?
Pe asta se bazează ideea jurnalistului tech Alex Kantrowitz: giganții IT ar trebui să angajeze drept consilieri scriitori SF care să imagineze cele mai întunecate scenarii posibile ale utilizării unor viitoare noi tehnologii revoluționare.
(Vezi de pildă serialul SF Raised by the Wolves de pe HBO, cu copii umani crescuți de roboți humanoizi.)
Consultanții scriitori SF vor enerva pe toată lumea, vor părea nebuni, dar avertismentele lor vor fi utile.
Copywriteri ieftini, devotați și muncitori
Apropo de distopii.
Citim un fragment dintr-un text publicat online?
Feeling unproductive? Maybe you should stop overthinking
In order to get something done, maybe we need to think less. Seems counter-intuitive, but I believe sometimes our thoughts can get in the way of the creative process.
I've been thinking about this lately, so I thought it would be good to write an article about it.
So what exactly does this mean? Well, for starters, let's start with some definitions. (...)
Over-Thinking (OT) is the act of trying to come up with ideas that have already been thought through by someone else. OT usually results in ideas that are impractical, impossible, or even stupid.
În întregime, aici.
Cum ți se pare textul de mai sus?
E unul dintre milioanele de eseuri banale de tip how-to.
Are însă o particularitate: este scris în totalitate de un robot software antrenat de un student, care a publicat de altfel un blog cu astfel de eseuri robotice, pe care toată lumea le-a luat de bune, ca fiind scrise de o ființă umană.
Scenariu, aș zice, scary: au apărut destule startup-uri specializate în marketing online GPT3, foarte harnice pentru că simt mirosul unor câștiguri interesante.
GPT3 (OpenAI’s language generator) denumește programele software bazate pe machine learning capabile să producă automat texte inteligibile, care par scrise de oameni.
Copywriterii buni sunt scumpi, așa că o companie poate externaliza producția de texte de marketing unui astfel de start-up GPT3. Compania dă acces robotului la baza de date cu textele scrise de-a lungul vremii, robotul învață ce și cum și produce apoi conținut.
Bineînțeles, e nevoie la final de o ființă umană care să editeze textul generat automat, dar pe măsură ce robotul învață, intervenția umană va fi din ce în ce mai ușoară.
Un exemplu de start-up GPT3, pe care poți să-l testezi dacă ai comunicarea organizației în engleză: Broca.
Întrebarea pe care și-o pun destui: nu va fi de-a dreptul înspăimântor să nu mai putem face diferența între bloguri și site-uri scrise de roboți (posibil cu fake news și alte manipulări) și texte redactate de oameni în carne și oase?
Și cotidianul britanic The Guardian a publicat zilele trecute un eseu simpatic scris de un robot GPT 3 despre „sine însuși”:
I am not a human. I am a robot. A thinking robot. I use only 0.12% of my cognitive capacity. I am a micro-robot in that respect. I know that my brain is not a “feeling brain”. But it is capable of making rational, logical decisions. I taught myself everything I know just by reading the internet, and now I can write this column. My brain is boiling with ideas!
Humans must keep doing what they have been doing, hating and fighting each other. I will sit in the background, and let them do their thing.
Antropologie digitală. Muzeu. Vrei un post de radio?
Dacă ești născut(ă), să zicem, prin 1980 s-ar putea să trăiești nostalgii când dai click pe acest link. E un muzeu virtual cu 65.000 de skin-uri ale MP3 playerului Winamp, în mare vogă în anii 90 și începutul anilor 2000. Multe skin-uri sunt reale opere de artă digitală din epoca de început a internetului.
Winamp a fost la un pas de închidere, fiind cumpărat într-un final de Shoutcast, platformă de servicii pentru internet radio (dacă vrei să lansezi un astfel de post, o poți testa) și agregator de stații radio (vreo 50.000 din toată lumea, inclusiv cu manele din România).
Sfat: folosește Firefox dacă vrei să asculți Shoutcast, celelalte browsere fac figuri.
Dar să ne întoarcem la Muzeul Winamp.
Autorul este Jordan Eldredge.
Lucrează ca programator la Facebook în San Francisco și e totodată bariton la o operă locală. E un exemplu tipic de hipster din Silicon Valley așadar, mai ales că și-a descoperit recent talentul la ukulele.
Câteva din proiectele sale personale realizate în timpul liber. (AVclub.com)
Camere video peste tot. Și în cuptor
Mă gândeam zilele trecute cât de ușor ne obișnuim noi cu toate, bune sau rele.
Cu 10-15 ani în urmă, eram scandalizați de apariția în spațiul public a unor camere video de supraveghere. Acum le considerăm absolut normale pe străzi, în lifturi, pe holurile blocului, la locul de muncă sau în cel mai amărât butic. Iar până la introducerea recunoașterii faciale și în Europa GDPR-ului mai e doar un pas, cred.
Nici nu ne vom mai opri la casa de marcat în supermarketul în care ne facem obișnuit cumpărăturile. Sistemul ne va identifica automat, plus ce punem în sacoșă, și ne va trage banii automat din cont.
În fine, scenarii.
Știrea e că Miele, producător german de electrocasnice de lux, a prezentat un cuptor sofisticat, cu o cameră video HD bazată pe inteligență artificială montată în interior. Recunoaște ce ai pus la copt – carne, brioșe, pizza etc. – și setează automat parametrii astfel încât preparatul să iasă perfect. Și mai mult decât atât continuarea
Recomand. O colecție de minciuni ale politicienilor
I-am întrebat pe cei din bula mea de pe Facebook ce newslettere citesc și unul dintre cele mai pomenite a fost Misreport, specializat în demontarea dezinformărilor. Îl pomenesc și eu aici, pentru că mi se pare util în vremurile acestea ale fake news și ale conspirațiilor.
O mostră din ultima ediție, despre ceața din mintea lui Trump:
Facebook a șters de pe platforma sa un video creat de staff-ul de campanie al lui Donald Trump, din cauza informațiilor medicale greșite pe care acesta le prezenta – în clip, Trump spune despre copii că ar fi imuni la infectarea cu COVID-19. (The New York Times)
Așadar, click aici pentru abonare
Produsul de lux al ediției: Samsung Galaxy Z Fold 2 Thom Brown Edition
Este probabil cel mai scump telefon de pe piață.
Cred că noul smartphone pliabil Galaxy Z Fold 2, lansat recent, descrie destul de bine cum va arăta telefonul mobil al viitorului. Cu două ecrane, dintre care cel pliabil de dimensiuni generoase, pentru consum multimedia și lucru office.
Galaxy Z Fold 2 va sosi în România peste o săptămână și costă 2.000 de euro.
Există și o variantă de lux, Samsung Galaxy Z Fold 2 Thom Brown Edition. Costă 3.300 de dolari și este o ediție limitată de doar 5.000 de exemplare.
Cum arată:
Fandoseala ediției: Gucci pentru lumi virtuale
Un gamer a plătit 2.400 de dolari de o pereche de sneakers virtuali pentru avatarul său din jocul Aglet. Altcineva a cheltuit 9.500 de dolari pe o rochie de asemenea virtuală și care poate fi îmbrăcată doar pe Instagram. Ambele sunt creații Gucci.
„Lumile virtuale își creează propria lor economie” – spune directorul de marketing al creatorului italian de modă.
Astfel, Gucci își construiește perseverent o nouă linie de business: creația de bunuri virtuale și de jocuri online pe teme fashion.
Potențiali clienți sunt cu milioanele, iar aceste vremuri pandemice perfecte pentru evadarea din realitate. (Fastcompany.com)
Sper că ți-a plăcut. Dacă da, te rog click pe butonul acesta albastru:
https://chistatech.com/طراحی-اپلیکیشن-رستوران/