O răbdare infinită a avut Pat Naoum timp de șapte ani, cât i-a luat pentru a crea jocul indie The Master's Pupil (screenshot sus).
E un joc video ale cărui scene sunt, toate, pictate manual.
Acțiunea se desfășoară în interiorul ochiului lui Claude Monet. Jucătorul rătăcește în pupilele acestui celebru pictor impresionist, ajutându-l să își definitiveze picturile, prin puzzle-uri halucinante bazate pe culoare, fizică și spațiu.
Hashtag-ul #themasterspupil a adunat milioane de vizualizări pe TikTok. E moda jocurilor independente și neconveționale. Cei familiarizați cu aplicațiile de inteligență artificială generativă pot proiecta jocuri destul de decente în câteva minute. Prin comparație, Naoum a petrecut trei ani învățând să codeze și alți câțiva ani mânuind pensula pe hârtie, scanând și prelucrând imagini în Photoshop.
Jocul este disponibil pe Nintendo Switch și Steam.
Un demo de 52 de secunde:
Cea mai amplă campanie de dezinformare înainte de alegerile din Occident de anul viitor
Activiști care au legături cu agențiile chineze au desfășurat cea mai mare operațiune secretă de influență digitală cunoscută, menită să discrediteze Occidentul și să promoveze agenda Beijingului prin intermediul a peste 50 de rețele sociale și platforme online importante, potrivit unui raport publicat marți de Meta.
Pe Facebook, utilizatorii clandestini care au legături cu guvernul chinez au adunat peste 550.000 de adepți, lansând informații false despre presupusul rol al Statelor Unite în crearea pandemiei COVID-19 și criticând sprijinul acordat de Washington Taiwanului.
Pe Reddit, alți războinici ai tastaturii din sfera chineză au implicat-o în mod fals pe fosta prim-ministru britanic Liz Truss în moartea reginei Elisabeta a II-a.
Pe mai multe forumuri online și site-uri de socializare - inclusiv Medium, YouTube, Twitter și Quora - diverși postaci au încercat să-i discrediteze pe disidenții chinezi și au promovat punctele de vedere ale Beijingului.
Amploarea campaniei internaționale de influență a unor asociați cu guvernul chinez evidențiază modul în care Beijingul se luptă pentru a deveni, alături de Moscova, cel mai activ promotor de dezinformare înaintea alegerilor majore din Uniunea Europeană, SUA și Regatul Unit de anul viitor.
Într-o campanie clandestină separată, identificată tot de Meta, grupuri din Rusia au creat site-uri de știri false care le-au imitat pe cele ale Washington Post și Fox News pentru a răspândi mesaje de justificare a invaziei în Ucraina. (politico.eu)
Cum să evadezi din realitatea inconfortabilă în lumea imaginarului. (Nu e neapărat o recomandare.)
Sunt destule semne că oamenii au obosit să înfrunte agresivitatea, disputele, manipulările, conspirațiile sau perfecțiunea simulată și arogantă a influencerilor de pe rețelele sociale.
Și caută un refugiu, fie acesta și în lumea ficțiunii.
Azi am vorbit o oră cu Einstein
Milioane de tineri (în majoritate, 18-24 de ani) discută zilnic peste jumătate de oră, în medie, cu niște roboți AI și nu cu semeni de ai lor, în carne și oase.
Este o realitate.
Vorbim despre Character.ai, rețea socială care atrage atenția prin traficul în creștere constantă: înregistrează acum peste 200 de milioane de vizite/lună.
Character.ai a pornit cu mai puțin de un an în urmă, fiind creată de specialiști în inteligență artificială plecați de la Google.
Este un chatbot bazat pe neural language model, care parcurge cantități însemnate de text pentru a formula răspunsuri.
Character.ai îți permite să discuți, prin text, cu personaje istorice, celebrități (moarte ori în viață, nu contează) sau ființe virtuale banale, precum profesori de engleză sau simpli indivizi în căutare de socializare. Spre deosebire de ChatGPT, conversațiile sună mai natural pe Character și poți vorbi cu mai multe personaje în același timp, inițiind grupuri de discuții.
O selecție de personaje virtuale prezente pe Character.ai:
Utilizatorii pot crea ei înșiși personaje, astfel că la o căutare sumară descoperim o mulțime de napoleoni sau beethoveni, de exemplu, gata să stea de vorbă cu tine.
De ce să fii real când poți fi fake?
În același film, ca răspuns la viețile perfecte și trecute prin filtre de augmentare de pe rețelele sociale consacrate, a apărut aplicația de autoexprimare digitală BeFake, bazată tot pe inteligența artificială.
Asemenea mai cunoscutei rețele BeReal, la o oră aleatorie în fiecare zi, aplicația BeFake te atenționează că este timpul să faci o fotografie și îți va activa simultan camera frontală și pe cea din spate a smartphone-ului. Spre deosebire de BeReal însă, trebuie să prelucrezi AI poza rezultată care urmează să îți apară în profil și să te plasezi într-un scenariu fake.
Dai indicații (prompts) de genul „eu la o petrecere pe o navă cosmică” sau „eu explorând jungla”. Totul ține de imaginația utilizatorului.
Ai 20 de minute în care să generezi fotografia AI perfectă înainte de a o urca online.
O prezentare de 50 de secunde:
E dificil de spus care vor fi consecințele acestei imersiuni online într-o lume a fantasticului abundent. O certitudine putem avea însă: pentru publicul tânăr, să spunem până în 25 de ani, rețelele sociale cu vechime, care domină acum internetul, își pierd constant atractivitatea. Dar asta nu mai e noutate.
Trăiască imaginarul!
__________________
Text scris la invitația Rompetrol.
Ce trebuie să faci pentru ca prezentarea ta să aibă succes
Ne întoarcem (ne-am întors) la lucru cu toții, în curând discutăm proiectele și viziunea pentru 2024, iar prezentările devin inevitabile. Câteva idei care te pot ajuta să devii un vorbitor plăcut și convingător:
Nu vă grăbiți.
Ritmul trebuie să fie natural. Atunci când lucrați la o prezentare, cronometrați-vă în timp ce parcurgeți materialul. Evitați momentele în care vă grăbiți sau cele în care vă târâți prin prezentare.
Relaxați-vă umerii.
Limbajul trupului este un mod de a comunica celorlalți dacă vă simțiți sau nu confortabil. Simțiți care sunt mușchii tensionați, în timp ce repetați prezentarea. Vă poate ajuta să fiți mai relaxați în fața audienței.
Exersați.
Nu există o modalitate mai bună de a te simți confortabil în timpul prezentării decât să o parcurgi de mai multe ori înainte. În acest fel, vă puteți înțelege ritmul, de exemplu momentele în care e bine să faceți pauze pentru a da timp audienței să digere informația.
Cu cât cunoașteți mai bine materialul pe care îl veți spune, cu atât veți părea mai încrezător.
Apelați la un prieten sau la un membru al familiei ca public de probă când exersați. Feedback-ul primit este prețios.
Ce pot să tai?
E vorba despre concizie. S-ar putea să existe enunțuri care pot fi tăiate, locuri în care informația e confuză. Vă trebuie un ochi critic ca să faceți prezentarea mai concisă și mai captivantă.
Povestiți.
Pentru a captiva audiența, inserați povestiri în prezentarea dvs – de pildă experiența de utilizator. Poveștile mențin atenția în timpul unei prezentări.
De asemenea, ați putea crea metafore inteligente pe care să le folosiți pe parcursul prezentării - de pildă să comparați echipa de vânzări cu un grup de cavaleri loiali a căror misiune este promovarea valorii brandului.
Memorați structura, nu cuvintele.
Memorarea întregii prezentări, cuvânt cu cuvânt, poate părea o idee bună, dar este o greșeală. Dacă uitați sau vă împiedicați de un cuvânt memorat, vă puteți întrerupe întregul flux.
Soluția: memorați structura prezentării.
Mișcarea scenică.
Gândiți-vă la modul în care doriți să vă mișcați în timpul prezentării și la spațiul în care vă veți afla. Mișcându-vă confortabil veți avea și fluență în prezentare.
Un exemplu de prezentare reușită:
Un material amplu despre presentation skill - din care am cules și aceste idei, aici.
Instituții mari de presă interzic accesul roboților OpenAI
Peste 70 dintre cele mai importante 1.000 de site-uri din lume, printre care The New York Times, CNN și Reuters, au blocat accesul robotului de căutare al OpenAI, utilizat pentru a antrena modelul lingvistic al acestei companii de inteligență artificială.
Instituțiile de presă consideră că robotul OpenAI încalcă drepturile de autor și ar putea fi folosit pentru a genera informații false sau tendențioase. The New York Times analizează totodată posibilitatea de a da în judecată OpenAI.
Între timp, Associated Press, prima mare organizație de presă care a încheiat un acord cu OpenAI (a primit astfel acces la știrile din ultimii aproape 40 de ani ale agenției), prin vocea unui vicepreședinte afirmă că „noi nu vedem AI ca pe un înlocuitor al jurnaliștilor în niciun fel".
Vă invit să ne vedem și să discutăm și în real life
Vom discuta relaxat și amical despre Email Marketing și newslettere.
Intrarea este liberă, cu condiția să îți rezervi locul (gratuit), aici. Numărul de locuri este limitat de capacitatea sălii, așa că nu amâna.
Cât de bine sună! Colecția Ferrari semnată Bang & Olufsen
Bang & Olufsen anunță o nouă colecție, lansată alături de pionierii motorsportului, Ferrari. Colecția promovează excelența Bang & Olufsen și celebrează pasiunea comună a celor două mărci pentru echilibru, putere și precizie, reimaginând o serie de căști și boxe: Beosound 2, căștile Beoplay H95, Beoplay EX și boxa portabilă Beosound Explore. Toate acestea au în comun nuanța de roșu intens ce creează astfel o legătură inconfundabilă cu semnătura mărcii Ferrari.
„Povestea își are rădăcinile la începutul companiilor B&O și Ferrari. Fondatorii - Enzo Ferrari, Peter Bang și Svend Olufsen - au fost vizionari care și-au redefinit industriile, provocând status quo-ul. Moștenirile lor au creat ecouri de-a lungul deceniilor pentru a aduce ambele mărci pe culmile din prezent” - spune CEO-ul Bang & Olufsen, Kristian Teär.
Ambele mărci sunt lideri în inovație de mai bine de jumătate de secol. Bang & Olufsen a modelat industria globală de sunet și imagine din 1925, din Struer, iar Ferrari a revoluționat-o pe cea auto începând cu 1947, din Maranello. Peste 150 de ani de inovație a celor două companii s-au contopit în această colaborare.
Inspirată de o supermașină. Sunet care iese în evidență
Colecția este diferită de abordarea tradițională a Bang & Olufsen, explică Christoffer Poulsen, Vice President of Business Development and Strategic Partnerships la Bang & Olufsen: „Boxele noastre clasice sunt menite să se integreze în mod natural în casele oamenilor, ieșind în evidență prin designul lor. Această colecție este diferită. Sunt piese statement. La fel ca supermașinile, se fac văzute și auzite oriunde merg”.
Boxa Beosound 2 oferă o experiență audio la 360 de grade, care umple orice spațiu în care este plasată. Designul său este flexibil pentru a permite amplasarea pe podea, pe masă sau pe raft, iar boxa poate fi mutată cu ușurință din cameră în cameră. Active RoomSense și senzorii de proximitate încorporați dublează frumusețea Beosound 2 cu tehnologia inteligentă, în timp ce un con de aluminiu de calitate superioară, care adăpostește difuzorul, oferă un aspect perfect și o acustică desăvârșită.
În Colecția Ferrari, boxa Beosound 2 (preț informativ 12.999 lei) este anodizată la fabrica Bang & Olufsen 5 din Struer, reimaginând designul în roșul ce a devenit semnătura de marcă Ferrari. Corpul din aluminiu este lustruit, sporind frumusețea culorii. Emblema Ferrari se vede de sub grilă, completând această ediție.
Căștile Beoplay H95 (preț informativ: 5999 lei) sunt vârful de gamă Bang & Olufsen, oferind cel mai bun sunet și inovație pe acest segment. Driverele personalizate, din titan, livrează un sunet puternic, iar anularea activă a zgomotului permite purtătorului să-l ajusteze prin simpla rotire a inelului de aluminiu al căștii. Finisate cu piele moale și oferind 38 de ore de ascultare non-stop, căștile Beoplay H95 sunt făcute să reziste și să încânte.
Căștile încorporează nuanța de negru Ferrari, atemporală, cu siglele Bang & Olufsen și Ferrari gravate cu laser. Sub carcase, grilajele difuzoarelor din titan au fost anodizate într-o nuanță de roșu intens, selectate special pentru această colaborare.
Beosound Explore este o boxă portabilă, perfectă pentru exterior. Cu un rating IP67, ceea ce înseamnă că este complet rezistentă la praf și la apă, Beosound Explore este concepută pentru a fi luată oriunde. Cu Bluetooth și Fast Pairing, muzica este întotdeauna la un click distanță și durează toată ziua, cu până la 27 de ore de redare.
Acum, Beosound Explore (preț informativ: 1249 de lei) vine cu logo-ul Ferrari, gravat cu laser, și o carcasă neagră. Corpul, realizat din două straturi de aluminiu este anodizat în roșu și negru, astfel încât grila să iasă în evidență instantaneu prin contrast cu interiorul de culoare închisă.
Colecția Ferrari este deja disponibilă pentru precomandă. Vezi informații suplimentare.
Coreea de Sud are cea mai mare densitate de roboți din lume
La fiecare zece angajați umani, revine un robot industrial.
Eveniment
Din 27 septembrie 2023 și până pe 8 ianuarie 2024, MARe/Muzeul de Artă Recentă din București și UniCredit Bank prezintă expoziția - eveniment Efectul Picasso. Vor fi expuse 46 de lucrări (picturi, desene, gravuri) semnate Picasso și 60 de lucrări (picturi, sculpturi, ceramică, graffiti) semnate de 33 de artiști români contemporani influențați de opera celei mai importante figuri a artei moderne.
Biletele fi achiziționate de pe site-ul mare.ro.
SCURTE
AI. Poate ți-a scăpat: Decktopus, aplicația de inteligență artificială care te ajută să faci prezentări PPT mai deștepte și mai rapid.
_______________
AI. Vimeo (260 de milioane de utilizatori activi) și-a lansat propriul editor video AI.
__________________
Social Media. Mii de oameni de știință părăsesc X (Twitter) nemulțumiți de deciziile controversate ale noului proprietar, Elon Musk, și de lipsa de moderare a postărilor. Unde se duc, vedem din acest infografic:
HR. Salarii la Google.
Mai multe, aici.
__________
Muzică. Coperta noului album Autumn Variations pe care Ed Sheeran îl va lansa pe 29 septembrie. Nu a dat drumul încă niciunui single. Toamna trecută, am constatat că eu și prietenii mei treceam prin multe schimbări în viață. După căldura verii, totul fie s-a liniștit, fie s-a așezat, fie s-a destrămat, fie a ajuns la un punct culminant, fie a făcut implozie - spune artistul.
_____________________________________
Muzică. Taylor Swift devine prima artistă care depășește 100 de milioane de ascultători/pe lună pe Spotify. The Weeknd rămâne pe primul loc cu 110 milioane.
___________________
Muzică. Top 50 de albume cu muzică din filme. Pe locul 5, muzica din Super Fly (1972), cu Curtis Lee Mayfield la microfon.
________________________
Muzică. Dacă îți convine stilul alternative country, Zack Bryan tocmai a lansat un album.
Muzică. Cântărețul indie-folk Zach Condon, cunoscut și sub numele de Beirut, revine pe 10 noiembrie cu Hadsel, primul său album lansat în ultimii patru ani. Proiectul vine după ce muzicianul a explorat peisajele îndepărtate ale Norvegiei. O piesă de pe noul album:
_______________
Comerț. Cadouri cu pisici și pentru pisici. Bonus: cum să devii arhitect pentru pisica ta.
________________
FILM
Killers of the Flower Moon. Trailer oficial. Cu Leonardo DiCaprio și Robert De Niro. Regia: Martin Scorsese.
______________________
Ferrari. Trailer oficial. La cinema, de Crăciun.