Răspunsul, la finalul newsletterului.*
Cum ascunzi faptul că vânezi candidați pe LinkedIn
Utilizatorii cu plată ai LinkedIn primesc o listă cu toți cei care s-au uitat la profilul lor.
Vestea bună este că poți dezactiva această funcție de notificare și să vizitezi profiluri discret. Iată cum:
Dă click pe imaginea profilului tău în colțul din dreapta sus al ferestrei browserului și apoi click pe Settings and Privacy. (În aplicația mobilă, poza de profil apare în stânga sus.)
În bara laterală din stânga, click pe Visibility și apoi pe Profile Viewing Options.
De aici poți selecta din trei opțiuni: Your name and headline, Private profile characteristics și Private mode.
Alegerea implicită, Your name and headline, îi informează pe toți cei a căror pagină de profil o vizitezi că ai făcut acest lucru, arătându-le fotografia ta și un link către pagina ta de profil.
Cea de-a doua opțiune, Private profile characteristics, le arată celorlalți utilizatori doar un rezumat - profesia dvs. și locul în care locuiți - atunci când le vizualizezi profilul. Acest lucru te va face să pari misterios/misterioasă, dar asta îi cam va enerva pe toți.
Cea de-a treia opțiune, mai bună, este Private mode, care îți permite să te uiți la pagina de profil a oricui în relativă discreție.
Această alegere de a refuza permisiunile de partajare este valabilă în ambele sensuri: selectarea oricărei alte opțiuni decât cea implicită de partajare a identității tale te va împiedica să vezi când alte persoane se uită la profilul tău.
O jucărie Spotify
Spotify a lansat Song Psychic, un soi de chat oracol. Îi pui întrebări despre lume și viață și primești răspunsuri sub formă de melodii. E ca și cum ai sta de vorbă cu un medium. Intri pe spotify.com/songpsychic pe smartphone sau scanezi codul QR de pe această pagină.
Detalii, pe techcrunch.com.
La ce folosește? La nimic, a apărut ca să ne distrăm.
Cum să nu devii o statistică tragică. Vodafone și Salvamont lansează #SigurPeMunte, prima campanie de educație montană
Două știri de la salvamontiști săptămâna trecută: 28 de persoane au fost salvate din munți în ultimele 24 de ore/ Opt oameni au ajuns la spital și Un profesor a dus 20 de copii încălțați cu teniși în Ceahlău la 5 grade și zăpadă.
Salvamont spune că anul trecut a salvat 7000 de persoane aflate în pericol pe munte.
Multe din aceste intervenții ar fi putut fi evitate, dacă turiștii ar fi fost echipați cum trebuie și ar fi respectat regulile de bază ale muntelui.
Încă sunt destui turiști care se avântă inconștient - cu încălțări și haine de oraș, „numai de aici, de la Babele, până la Peștera”, iarna.
În acest context, Vodafone și Salvamont lansează campania #SigurPeMunte, o inițiativă de educație montană care vine cu recomandări utile de la profesioniști. Campania constă într-o serie de materiale video realizată cu sprijinul Mountain Adventure, pe teme ca: practicarea în siguranță a sporturilor de iarnă, schi și schi de tură sau off piste, echipamentul necesar și orientarea pe munte pentru drumețiile pe timp de iarnă. Mai mult, seria redă și modul în care se realizează operațiunile de salvare din drumeție sau pe pârtie.
Seria este dezvoltată de agenția Oxygen și de producătorul Dragoș Asaftei.
Protagoniștii #SigurPeMunte sunt experți montani care împărtășesc din experiența și cunostințele lor în ceea ce privește siguranța pe munte pe timp de iarnă: Sabin Cornoiu – președintele Salvamont, Daniel Ignătescu – ghid montan AGMR si fondatorul Mountain Adventure, Bianca Albulet – ghid montan AGMR & Mountain Adventure. Acestora li se alatură Ciprian Zamfirescu, Head of Innovation and Business Development Vodafone România, care îți arată cum tehnologia Vodafone face diferența în cazurile de salvare montată.
Primul episod:
Poți vedea toate materialele video pe canalele de social media Vodafone România sau direct pe Youtube.
Începând cu 2019, Vodafone este partener de tehnologie al Salvamont, implicându-se în proiecte ce folosesc tehnologia în activitatea de salvare montană. Vodafone a sprijinit înființarea Dispeceratului Național Salvamont și realizarea aplicației mobile Salvamont, prin care turiștii pot afla informații detaliate despre starea a 130 de pârtii din întreaga țară, primesc avertismente montane, vizualizează hărțile munților, găsesc locațiile cabanelor și pot trimite notificări dispeceratului Salvamont - în timp real, cu funcţia SOS.
Din 2023, 80% din echipele Salvamont România folosesc drone și tehnologie Vodafone în misiunile de salvare montană. Acestea ajută la reducerea semnificativă a timpului de căutare a victimelor şi la salvarea mai multor vieţi omeneşti. În plus, Salvamont România beneficiază din partea Vodafone și de primul detector subacvatic de tip sonar digital – AquaEye VODASAFE, de robotul Water Rescue Buoy (FReD: Fast Rescue Device), de propria dronă subacvatică şi un scubajet pentru a ajunge în locurile greu accesibile de sub apă.
Util pentru părinții care au copii cu probleme de consum
Primul Centru medico-educațional pentru tineri și adolescenți cu adicții, C.R.E.A.A.Ti.V., amenajat de Asociația Zi de Bine și susținut de UniCredit Bank, a fost inaugurat în cadrul Spitalului de Psihiatrie Voila din Câmpina.
Este un centru de cazare pe termen lung, în inima pădurii din Câmpina, un spațiu sigur, modern, fresh, care nu miroase a spital și unde tinerii pacienți cu adicții pot să aibă parte, pe lângă tratament medical, de psihoterapie, de reconectare cu familiile lor, ergoterapie, sport și art-terapie.
Părinții și tutorii care au în îngrijire minori cu probleme de consum se pot adresa deja Spitalului Voila pentru ca aceștia să fie integrați în mod gratuit în programul C.R.E.A.A.Ti.V. care dispune de 26 de locuri.
Inteligența artificială în marketingul prin social media. Previziuni
În acest an, peste 30% din conținutul social media generat de branduri ar putea fi produs cu ajutorul tehnologiilor de inteligență artificială, marcând o creștere semnificativă de la mai puțin de 10% în 2022.
Platformele de social media implementează din ce în ce mai mult tehnologiile de procesare a limbajului natural (NLP) și de inteligență artificială a emoțiilor pentru a detecta și atenua conținutul dăunător. Până în 2024, aceste tehnologii ar atinge o acuratețe de peste 90% în identificarea conținutului nedorit.
Rolul chatboților AI în facilitarea angajamentelor sociale ale brandurilor se va extinde semnificativ, reprezentând 25% din astfel de interacțiuni în acest an, față de mai puțin de 5% în 2022.
Integrarea AI în instrumentele de analiză a social media ar putea depăși 70% până în 2024.
Dintr-un studiu market.us, companie care și-a trecut în portofoliu branduri semnificative.
Un site despre rachete
Fascinant de-a dreptul, RocketLaunch oferă informații în timp real și de arhivă despre lansările în spațiul cosmic, bazele de lansare sau despre locurile de muncă dacă te pasionează industria aerospațială.
SCURTE
Finanțe. Datoria SUA generată de împrumuturile pentru cheltuielile guvernului urcă cu 1.000 de miliarde de dolari la fiecare 100 de zile. A ajuns la 34.400 miliarde de dolari.
_________________________
Istorie. Fotografii politice premiate de White House News Photographers Association.
_________________________________
Natura. Scene reale cu animale sălbatice care mănâncă alte animale. Documentar BBC de 36 de minute.
____________________________
Sora/OpenAI. Prompt text-to-video: an alien blending in naturally with new york city, paranoia thriller style, 35mm film. Ce a ieșit:
_____________________
Societate. Cei ce ne enervează în public: vorbesc pe speaker la mobil, preferă să scrolleze în loc să le dea atenție progeniturilor, blochează culoarul la supermarket, nu strâng după cățel, se poartă urât cu personalul din restaurante, magazine. Un vox pop internațional pe reddit.
________________________
Online. The Secret of Life - curs gratuit de biochimie, genetică, biologie la Massachusetts Institute of Technologie (12 martie-25 iunie).
_______________________
Seminar virtual. The Art of Storytelling. Joi, la ora 8.00. Biletul: 20$.
____________________
Eveniment. Încă o ediție a regalului gastronomic semnat Chef Alex Petricean, la Beans&Dots, în incinta MARe – Muzeul de Artă Recentă, pe Bulevardul Primăverii. Rezervări. Meniul:
O cursă de Formula 1 absolut inedită, cu cea mai rapidă dronă din lume
Un clip de 12 minute care a depășit 11 milioane de vizualizări în primele șase zile.
Red Bull și Dutch Drone Gods au avut nevoie de peste un an pentru a crea o dronă care poate accelera mai repede decât o mașină F1, atingând 300 km/h în doar 4 secunde, cu o viteză maximă de peste 350 km/h.
Drona, pilotată manual, s-a luat la întrecere cu mașina F1 RB20 nou-nouță a lui Max Verstappen pe un tur complet al circuitului Grand Prix de la Silverstone.
Lecția de istorie
Around the world 1896. Video colorizat. Călătorie în timp, în Madrid, Barcelona, Paris, Lyon, Istanbul, Londra, Ierusalim etc. (17 minute)
MUZICĂ
Playlist cu cele 129 de piese certificate Diamond
Fiecare s-a vândut/descărcat în cel puțin 10.000.000 de unități (dacă nu e corectă afirmația, lăsați un comentariu). Playlistul (8 ore), realizat de Business Insider, aici.
Evident, majoritatea pieselor au nevoie de ani lungi pentru a atinge această performanță.
De pildă, Tenessee Whiskey a fost lansată în 2015 și abia în 2021 a luat Diamantul.
FILM
Inspirat din fapte reale. Premiera la cinema, în iunie.
*Rezolvarea testului. Este o pisică reală, Chupie pe nume, influenceriță, cu 379.000 de urmăritori pe Instagram și organizatoare de evenimente.