Artistul digital Stephen McMennamy a adunat 405.000 de urmăritori pe Instagram cu astfel de colaje.
O aplicație meteo mai bună
Cea mai proastă aplicație meteo din lume pentru Android este The Weather Channel.
Cred că am găsit rezolvarea. Aplicația cehească Ventusky, creată de o companie meteo, a înregistrat peste 1 milion de descărcări și pare mai umană, mai prietenoasă, plus că nu te ucide cu reclame.
O poți testa: web, Android, iOS.
Rețete razna, lumea candidă
E dificil că încadrăm actuala viralizare a rețetelor deșucheate de pe rețele sociale în vreun curent artistic, de pildă, în cel al absurdului sau al suprarealismului.
Ideea e că unii își construiesc comunități online semnificative postând rețete imposibile, imaginate (probabil) cu ajutorul AI și pe baza unor prompt-uri fistichii.
De pildă, această rețetă:
Destui au o încredere deplină în respectivele rețete neobișnuite (unele recomandă ca ingrediente benzina sau lipiciul) de pe TikTok sau pe Facebook și se apucă să le prepare:
Trei cursuri gratuite online la mari universități
University of Chicago | The Neurobiology of Everyday Life.
Teme: Puterea și complexitatea sistemului nervos. Cum să ne folosim creierul și cum neuroștiința poate rezolva diverse probleme. Zece module.
University of Michigan | Finding purpose and meaning In life.
Teme: A avea un scop bine definit în viață este crucial pentru bunăstare. Cum să folosești strategii și abilități personale pentru autodezvoltare și pentru a rămâne conectat la scopul propus.
Yale University | Introduction to Negotiation.
Îți dezvolți abilitățile, înțelegi mecanismele negocierilor și le aplici interactiv cu alți cursanți pentru evaluare.
În loc de studio de sunet
ElevenLabs a lansat Text to Sound Effects. Este un nou model de inteligență artificială care generează efecte sonore, piese instrumentale scurte și peisaje sonore pe baza unor instrucțiuni text.
Ascultăm aici un demo cu sunete produse de această soluție AI:
Cum ne apărăm de intoxicarea informațională prin diversiune și falsificarea identității
Pe rețelele sociale continuă să apară masiv îndemnuri video la investiții ireal de avantajoase („depui online 1.200 de lei și apoi vei avea câștiguri pasive de 10.000 de lei pe zi” – de exemplu), promovate fals de personalități media, politice sau din domeniul economic.
Sunt foarte mulți oameni care nu au aflat încă de posibilitățile uriașe ale inteligenței artificiale în a falsifica digital, video și audio, înfățișarea și vocea unei persoane. Dacă văd un clip deepfake generat AI cu o vedetă TV care „promovează” o schemă de îmbogățire rapidă, sunt convinși că totul este real și de obicei devin refractari la orice argument logic împotrivă.
Faptul că încă rulează online astfel de povești absurde despre câștiguri fabuloase este un semn că infractorii cibernetici au un oarecare succes în a jefui victimele credule, furându-le banii de pe card.
Când, de pildă, contul Facebook „HappyDog” promovează un mesaj fals ca venind din partea unei personalități, avem de a face cu falsificarea identității.
Pe lângă astfel de escrocherii, uzurparea unei identități poate avea și alte scopuri, precum:
- afectarea reputației unei persoane
- provocarea de daune emoționale
- manipularea opiniei publice în interesul unor oculți
Atacurile de falsificare a identității includ crearea de conturi false de social media asociate cu o țintă, accesarea conturilor online ale unei ținte pentru a trimite mesaje și falsificarea adresei de e-mail a expeditorului sau a numărului de telefon al unei ținte astfel încât să pară că mesajul otrăvit vine de la aceasta.
Bine de știut: Înalta Curte de Casație și Justiție a încadrat astfel de acțiuni în infracțiunea de fals informatic.
Cum ne putem apăra
O securitate digitală solidă reprezintă un prim pas cheie pentru a evita să fim ținta furtului de identitate.
Autentificarea cu doi factori pentru propriile conturi online, parole complexe și o precauție ridicată față de phishing (când ni se cer „urgent” datele de autentificare ale unui cont bancar, de exemplu) sau față de alte tehnici de inginerie socială pot ajuta la prevenirea compromiterii conturilor și a identității.
Precauția față de comportamente online neobișnuite pe care le observăm la unele persoane este o altă soluție. Când vedeta X vine cu o declarație spectaculoasă și neașteptată, durează câteva secunde să intrăm pe conturile ei reale de pe rețele sociale și să verificăm autenticitatea mesajelor. Dacă nu găsim nimic în acest sens, ne-am lămurit că e vorba de un furt de identitate.
Manipularea prin diversiune
Obiectivul unui manipulator prin diversiune este să ne deturneze atenția și interesul de la un subiect inconfortabil pentru el. Tehnica constă în bombardarea consecventă a opiniei publice cu o altă informație cu potențial de viralizare.
Unele departamente de comunicare au talente și performanțe notabile în acest sens, deoarece simt și prevăd exact comportamentul social al maselor.
De pildă, când un politician este acuzat de corupție într-un material de presă, echipa sa de comunicare lansează un atac virulent la adresa autorului articolului, diseminând public informații compromițătoare despre acesta.
Să luăm și o speță din domeniul economic: când o companie se confruntă cu probleme de imagine publică, o soluție la îndemână este să lanseze o campanie de marketing agresivă pentru a schimba subiectul.
O diversiune poate deruta publicul. Prin pivotarea către un subiect complet fără legătură, scandalos și spectaculos, un emițător de mesaje poate face publicul să uite discuția inițială.
De asemenea, unii care apelează la astfel de diversiuni vor schimba subtil contextul, păstrând similitudinea superficială între subiectul nou și cel original, pentru a limita capacitatea oamenilor de a detecta această schimbare.
Cum să ne apărăm
Fii sceptic atunci când cineva răspunde la o întrebare controversată atrăgând atenția asupra unui alt subiect controversat, fără a răspunde de fapt la întrebarea inițială.
Sau dacă producătorul de băuturi răcoritoare X (ca să luăm un alt exemplu teoretic) devine subiectul unor acuzații privind ingredientele folosite, o metodă de diversiune este să umple presa cu articole despre miile de copaci pe care respectiva companie i-a plantat ca acțiune de responsabilitate socială. Dacă ai înțeles manevra, poți zâmbi – tocmai nu te-ai lăsat manipulat.
Citește și despre manipularea prin Scoaterea din context și Exagerările dramatice.
Acest text este inspirat de Ghidul de prebunking* (tehnică de creare a rezistenței preventive la dezinformare) conceput de Google (click!) pentru a-i ajuta pe utilizatorii de internet să identifice conținutul online manipulator.
*Prebunkingul se bazează pe munca de pionierat din anii 1960 a psihologului social William McGuire despre „teoria inoculării”. În anii ce au urmat, aplicațiile practice ale teoriei inoculării au fost promovate de persoane și instituții din toată lumea, care au testat prebunkingul pe diferite subiecte, de la propaganda legată de ura față de grupuri până la mesaje de sănătate publică.
Te plimbi și asculți
Drive and Listen te plimbă pe străzile unor mari orașe și îți livrează și emisiunile unor posturi de radio locale ca fond sonor.
Nu toate posturile funcționează, așa că le poți schimba din dreapta - am marcat cu culoare zona.
A special Invitation
Millennials and Gen Z want the companies they support to demonstrate their commitment to environmental, social and governance (ESG) issues and diversity, equity and inclusion (DEI)—all along the supply chain.
If your customers are Millennials and Gen Z, where does your company stand on these goals? Are they part of your company values?
Join BRAND MINDS and let’s continue the conversation focused on customer trust with Kjell Nordstrom, Business Strategy Expert & Co-Author of Funky Business.
O analiză Storia
Ce îi interesează pe români atunci când caută apartamente de vânzare sau de închiriat pe Storia
Ai de vândut sau de închiriat un apartament? Cauți să cumperi sau să închiriezi unul?
Storia, platforma de anunțuri care aduce mai multă claritate în imobiliare, dezvăluie informații relevante și foarte utile despre preferințele utilizatorilor, pe baza cărora poți să îți eficientizezi căutările.
Cele mai căutate apartamente de închiriat sau de cumpărat
La categoria apartamentelor de închiriat, cele mai căutate apartamente din ultimele 6 luni au fost cele construite între 2001-2020 (46%), urmate de cele construite între 1991-2000 (29%). Următoarele în top sunt apartamentele construite între 1977-1990 (19%), iar pe ultimele locuri se află cele construite după anul 2020 (4%) și cele construite înainte de anul 1977 (2%) - semn că românii evită locuințele edificate înainte de cutremur.
La categoria apartamentelor de vânzare, cele mai căutate apartamente din ultimele 6 luni au fost cele construite între 1977-1990 (46%), urmate de cele construite între 2001-2020 (26%). Următoarele în top sunt apartamentele construite între 1991-2000 (17%), iar pe ultimele locuri se află cele construite înainte de 1977 (6%) și cele construite după anul 2020 (4%).
Evoluția interesului pentru apartamente de cumpărat în funcție de preț
„În ultimele șase luni, adică în perioada noiembrie 2023 - aprilie 2024, căutările pentru apartamentele cu prețuri între 100.000 și 150.000 euro au crescut cu 46%, iar cele pentru apartamentele cu prețuri de peste 150.000 euro au înregistrat o creștere de 47% comparativ cu perioada mai-octombrie 2023. Această creștere indică un interes crescut pentru proprietăți mai costisitoare și reflectă o schimbare în preferințele cumpărătorilor”, a declarat Răzvan Ceapă, Head of Operations Storia & OLX Imobiliare.
Ce tipuri de apartamente caută românii, în funcție de numărul de camere
În ultimele șase luni (noiembrie 2023 - aprilie 2024), majoritatea utilizatorilor au căutat apartamente cu două sau trei camere, atât la categoria apartamentelor de închiriat, cât și la categoria apartamentelor de vânzare, indicând preferința pentru spații de dimensiuni moderate, potrivite pentru nevoile familiilor mici sau ale cuplurilor.
Garsonierele au înregistrat cele mai mici creșteri atât pe segmentul achizițiilor, cât și pe cel al închirierilor, în timp ce apartamentele cu două, trei sau patru camere au fost cele mai căutate. Astfel, se confirmă tendința de creștere a căutărilor de apartamente mai spațioase și implicit o nevoie crescândă a românilor de a trăi într-un spațiu mai generos. Conform datelor Eurostat, în anul 2022 media numărului de camere per persoană din Uniunea Europeană era de 1,6 camere, iar România se afla pe ultimul loc, alături de Polonia, având o suprafață medie de persoană de 1,1 camere, cea mai mică suprafață din Uniunea Europeană.
Așadar, utilizatorii Storia interesați de achiziționarea unei locuințe au căutat în ultimele șase luni preponderent apartamente cu două camere (40%) și apartamente cu trei camere (38%), urmate fiind de apartamentele cu patru camere (14%) și de cele cu mai mult de patru camere (3%), pe ultimul loc în căutări aflându-se garsonierele (5%).
Care sunt cel mai des utilizate filtre de căutare pe Storia
În perioada noiembrie 2023 - aprilie 2024, cel mai des utilizate 10 filtre pentru căutarea apartamentelor de vânzare au fost: preț maxim (49%), număr camere (46%), suprafață minimă (18%), preț minim (16%), etaj (11%), anul minim de construcție (10%), suprafață maximă (7%), tipul proprietății (5%), anul maxim de construcție (4%) și vechimea anunțului (4%).
Pentru apartamentele de închiriat, cele mai utilizate filtre au fost: preț maxim (59%), număr camere (47%), preț minim (21%), suprafață minimă (7%), etaj (4%), suprafață maximă (3%), căutare în descriere (3%), vechimea anunțului (3%), tipul proprietății (3%) și anul minim de construcție (2%).
Mai multe informații foarte utile în identificarea celor mai potrivite apartamente în ampla analiză Storia – click aici.
Analiza a fost realizată de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii imobiliare în cunoștință de cauză.
Despre Storia
Storia, platforma de imobiliare lansată de OLX, este locul unde mii de proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele.
Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia pot beneficia gratuit de serviciile profesioniștilor pentru a identifica cea mai bună soluție de creditare.
În 2022, Storia a lansat indexul T.R.A.I., o inițiativă care oferă informații despre traiul în cartierele din România, măsurând standardul de viață, dincolo de cei patru pereți ai casei. T.R.A.I. preia date relevante de la specialiști, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, densitatea punctelor de interes și costul mediu pe metru pătrat al imobiliarelor, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte. În 2024, indexul a fost actualizat cu secțiunea „Vocea Cartierelor” în care sunt integrate date subiective despre cartiere, obținute direct de la locuitorii din fiecare zonă evaluată. Oricine dorește să-și evalueze cartierul în care locuiește este invitat să completeze chestionarul de pe trai.storia.ro.
Viteză
Anul trecut, campionul Max Pank (un om în carne și oase) a rezolvat un cub Rubik în 3,13 secunde.
Recent, un robot conceput de Mitsubishi Electric a stabilit un nou și incredibil record în acest sens: în doar 0,305 secunde a dat gata cubul.
În acest clip video avem înregistrări redate cu încetinitorul:
SCURTE
Economie. Prețul mediu al produselor din meniul McDonald's a crescut cu aproximativ 40% din 2019 în Statele Unite. Cartofii prăjiți sunt cu 44% mai scumpi. Cifrele au fost publicate de gigantul fast food după ce fusese criticat de republicani cum că a scumpit produsele cu 100%. (cnbc.com)
______________
Muzică. Twenty One Pilots a lansat al șaptelea album, Clancy, care a urcat imediat pe locul 2 în topul britanic. Îl poți asculta pe Spotify sau pe Youtube.
_________________
Muzică. Un album congruent cu vremurile, Tidal Memory Exo.
__________________
Istorie. O amplă colecție de meniuri medievale.