Hansruedi Ramsauer, artist digital și maestru al Photoshop-ului, a ales suprarealismul drept teritoriu al creațiilor sale.
Îl poți vizita pe Instagram.
Oamenii se dau în vânt după SF și nemurire
Acum o lună, Hashem AI-Ghaili a postat pe Facebook un clip animat editat minuțios despre posibilitatea transplantului de cap la oameni (îl vezi aici dacă ții musai).
Clipul a strâns de atunci 45 de milioane de vizualizări, 324.000 de reacții și peste 51.000 de comentarii.
Pe Youtube, clipul înregistrează 380.000 de vizualizări.
Autorul lasă să se înțeleagă că reprezintă startup-ul BrainBridge, care lucrează la conceptul acestui tip de transplant (un cap „bătrân” pe un corp mai tânăr). Doar că firma, deși pe site spune că face angajări, nu apare înregistrată nicăieri.
Proiectul video a fost sprijinit de Alex Zhavoronkov, fondatorul Insilico Medicine, o mare companie de creare de medicamentelor pe bază de inteligență artificială -, de asemenea, o figură proeminentă în cercetarea anti-îmbătrânire.
El a postat la rândul său clipul pe LinkedIn. (Comentatorii au observat că două corpuri prezentate în videoclip au chipul său :)
Alex Zhavoronkov afirmă că „persoane importante și faimoase” susțin astfel de proiecte.
E greu de spus dacă asemenea concepte au vreo șansă de reușită practică în viitorul îndepărtat, dar de un lucru putem fi siguri: Hashem Ai-Ghaili e o vedetă a online-ului. Un alt clip postat de el luni - despre reabilitarea infractorilor prin implanturi cerebrale - adună deja vizualizări însemnate.
Reacțiile negative sunt numeroase, dar trimit e-mailuri și persoane dornice să investească în proiectele BrainBridge - spune Hashem Ai-Ghaili.
Dansul miliardarilor
Forbes publică în timp real topul miliardarilor plus situația câștigurilor sau pierderilor (vorbim de miliarde) la închiderea zilei bursiere. E un barometru interesant pentru a simți, de pildă, când ar veni momentul vânzării acțiunilor tech înainte de posibile corecții dramatice, despre care vorbesc unii analiști.
Cea mai frumoasă campanie de promovare culturală din acest an
Cea de-a 31-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), unul dintre cele mai mari și importante festivaluri de teatru din lume (sosesc anul acesta 5.000 de artişti din 82 de țări), este în plină desfășurare – mai ai timp până duminică să dai o fugă.
UniCredit Bank este de peste două decenii partener al festivalului și anul acesta a surprins cu o campanie outdoor elegantă, surprinzătoare, creativă, congruentă cu tema manifestării, Prietenie.
Concret, prin această campanie, sub genericul Prietenii FITS, UniCredit salută celelalte cinci bănci care sprijină festivalul prin panouri cu mesaje prietenești răspândite în tot orașul.
„Tema festivalului ne-a inspirat o campanie frumoasă în care ne adresăm cu prietenie celorlalte bănci partenere la FITS. Proiect cultural important pentru România, FITS este susținut de ani buni de șase bănci, realizare unică, dacă ne gândim la evenimentele culturale organizate la noi. Festivalul ne aduce împreună și este contextul potrivit în care putem fi prieteni” - explică Anca Ungureanu, director Identitate și Comunicare la UniCredit Bank.
Tot în armonie cu tema festivalului, UniCredit Bank îi invită pe cei prezenți la Sibiu să vină în Piața Prietenilor, un spațiu din Piața Huet, special creat pentru conversații între prieteni mai vechi sau mai noi. Zona este amenajată împreună cu Romanian Design Week (RDW - susținut de UniCredit) și invită vizitatorii să-și redescopere copilaria, îndrăzneala și dorința de joacă, indiferent de vârstă.
Prezența UniCredit Bank la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu înseamnă un sprijin constant pentru Fabrica de Cultură, una dintre cele mai importante destinații în timpul festivalului, cu patru spații de joc, gazdă a unora dintre cele mai căutate spectacole, precum Faust sau Povestea prințesei deocheate.
De asemenea, UniCredit Bank oferă publicului două instrumente foarte utile pentru comunicarea și navigarea prin programul generos al festivalului: aplicația mobilă FITS (iOS și Android).
Unii freelanceri nu au de ce să fie optimiști
Ofertele de colaborare pentru liber-profesioniști specializați în producția de conținut scris sau traducere s-au diminuat semnificativ în ultima vreme.
Cercetători de la universități de renume au constatat că astfel de oferte de pe site-uri ca Fiverr și Upwork au scăzut cu până la 21% pentru activitățile în care inteligența artificială face o treabă acceptabilă, cum sunt copywriting, ilustrație/grafică, marketing.
Totuși, se întâmplă des ca angajatorii să ceară vechilor colaboratori să editeze sau să revizuiască conținutul generat de AI, dar la tarife mult mai mici decât în trecut.
În privința activităților în care AI nu poate înlocui oamenii, dar îi face mai productivi (precum IT și știința datelor), salariile pot crește cu aproximativ 40%, conform Upwork, - indică articolul AI Doesn’t Kill Jobs? Tell That to Freelancers publicat de WSJ ($).
Cum devii prosumator. Care sunt primii pași pentru instalarea unui sistem de panouri fotovoltaice acasă la tine?
Într-o zi cu soare, te-ai suit pe acoperiș să repari ceva și ai constatat că frige. Asemenea lui Newton căruia tocmai îi căzuse un măr în cap, ai avut și tu o revelație genială: cum ar fi să captezi toată această energie pentru locuința ta?
Prieteni de-ai tăi, cu care te-ai sfătuit când ți-ai renovat casa cu ani în urmă, sunt de acum „doctori” în fotovoltaice și discută între ei ca niște inițiați despre invertoare trifazice și alte asemenea.
Te simți nițel complexat și rămas în urmă.
Te-ai hotărât să-ți instalezi și tu panouri fotovoltaice și să devii astfel prosumator: să fii cvasiautonom energetic și să faci economii la facturi, iar surplusul de energie electrică să-l vinzi companiilor energetice.
Sunt mulți prosumatori în România, peste 120.000. Estimările ne spun că numărul lor ar putea crește la 350.000 până în 2030.
Suma puterilor sistemelor fotovoltaice instalate până acum de prosumatori depășește puterea celor două reactoare nucleare de la Cernavodă.
Așadar, de unde pornești?
Proiectarea, instalarea, integrarea în rețeaua electrică a locuinței a panourilor fotovoltaice și exploatarea ulterioară reprezintă acțiuni complexe, cu destule opțiuni și ceva dificultăți. E nevoie și de documentare personală, dar și de consiliere profesionistă.
Un prim pas recomandat este să consulți Ghidul Prosumatorului Sustenabil ediția 2024, abia publicat, realizat de organizația EFdeN cu sprijinul ENGIE Romania. Ghidul te ajută să îți faci o idee, în mare, despre ce presupune o astfel de investiție.
Următoarea etapă este să intri aici și să obții o soluție personalizată de la ENGIE pentru un sistem de panouri fotovoltaice, modulare prin concepție.
Dacă dai click pe „Simulează o ofertă” și selectezi condițiile concrete de acasă de la tine, în funcție de consumul zilnic, tipul de acoperiș, regiune etc., poți să vezi de ce investiție este nevoie.
Ai câteva avantaje în oferta ENGIE: garanție de zece ani pentru panouri, plată în rate pentru puteri mai mari de 3kW, suportul acordat în obținerea certificatului de prosumator și altele.
Odată ce ai completat formularul și îl trimiți online, un reprezentat ENGIE te va contacta pentru discutarea ofertei.
Succes!
Trei despre salariați
1. Angajații din SUA au în medie 12 zile de concediu pe an și nici pe acestea nu le consumă în întregime. Europenii stau însă foarte bine. (Expedia Report)
__________
2. Autoritățile din Grecia au hotărât ca în anumite sectoare de activitate săptămâna de lucru poate avea, legal, șase zile în loc de cinci. Unul dintre obiective: rezolvarea lipsei de personal specializat. Vezi în acest tabel unde este Germania:
3. Consumatorii din Generația Z și-au văzut finanțele afectate în mod semnificativ de pandemie și de consecințele acesteia, mai mult decât provocările cu care s-au confruntat milenialii ca urmare a crizei financiare globale din 2008.
Astfel, în SUA, membrii Generației Z (12-27 ani) plătesc cu 31% mai mult pentru locuințe decât o făceau milenialii (28-43 ani) în urmă cu un deceniu, după ajustarea prețurilor în funcție de inflație. Cheltuielile cu asigurarea auto în cazul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani au crescut de peste două ori între 2012 și 2022, în timp ce cheltuielile cu asigurarea de sănătate pentru acest grup de vârstă au crescut cu 46%.
Prin comparație, câștigurile pentru cohorta Z au crescut, în aceeași perioadă, mult mai puțin - cu 26%.
O experiență extremă
„În luna iunie a anului 2009 am părăsit refugiul de meditaţie în care îmi petrecusem ultimii patru ani. Alături de alţi 20 de călugări, am participat la un program intensiv care a avut loc într-o veche fermă din insula Aran, în Scoţia.
În tot acest timp am trăit izolaţi de lumea exterioară, fără acces la telefon, Internet ori la presa scrisă. Mâncarea ne era adusă de un îngrijitor care trăia în afara zidurilor refugiului; programul era strict, între 12 şi 14 ore de meditaţie pe zi, practicată în mod special în singurătate, fiecare în camera proprie. Rutina a fost aceeaşi zi de zi, timp de patru ani. În timpul mesei sau în scurtele pauze dintre sesiuni ni se permitea să discutăm puţin unul cu celălalt, dar lucrurile au devenit şi mai intense în al doilea an, când am depus legământ de tăcere pentru cinci luni.
Nu mai trăisem niciodată retras un timp atât de îndelungat şi nu mi-a fost deloc uşor. Îmi amintesc că mă simţeam ca şi cum aş fi fost supus unei operaţii pe cord deschis, fără anestezie: singur, în colţul meu, în compania celor mai dureroase gânduri şi amintiri, fără cale de scăpare sau alte diversiuni. (...)
Nici eu, nici ceilalţi călugări nu aveam habar despre ce se întâmpla în lumea exterioară. Multe s-au petrecut în acea perioadă. Au apărut tehnologii care au schimbat lumea, s-au lansat şi răspândit telefoanele iPhone, au apărut YouTube, Twitter şi Facebook, au avut loc evenimente istorice, cum ar fi alegerea preşedintelui Obama, criza financiară şi execuţia lui Saddam Hussein. Instructorul nostru venea în vizită o dată la câteva luni şi în acele ocazii ne mai povestea una, alta: ne-a spus că apăruse ceva numit Facebook, unde oamenii îţi cer prietenia şi tu nu îi poţi refuza fără să te simţi vinovat; noi, călugării, ne holbam la el a mirare, în timp ce povestea. Când am ieşit din refugiu şi m-am întors la „normalitate”, (...) telefoane inteligente erau prezente peste tot, iar Blackberry-ul devenise un fel de creatură preistorică. Plimbându-mă prin Londra aveam impresia că am aterizat în mijlocul apocalipsei morţilor-vii. Oamenii păreau a se deplasa în transă, cu feţele îngropate în ecrane. (...) Am mai observat, de exemplu, că tonul ştirilor era diferit acum, sunau uşor isteric, dominate de poveşti de groază care inundau constant telefoanele oamenilor, lăsându-i fără nicio cale de scăpare.”
Din cartea Ghidul unui călugăr pentru a fi fericit, scrisă de Gelong Thubten, călugăr budist tibetan, absolvent de Oxford, actualmente profesor de meditație.
Unii căței au ajuns să mănânce mai bine ca stăpânii
Tonul este capturat în Oceanul Atlantic, apoi preparat ușor la aburi într-o fabrică din Galicia, Spania. O cutie costă aproximativ 6 dolari și este livrată într-un ambalaj de culoarea piersicii, instagramabil. Această delicatesă este creată pentru câini, iar stocurile sunt deja epuizate în Statele Unite.
Câinii din trecut au mâncat, cel mai probabil, „crănțănele”: granule dure, urât mirositoare, din cereale cu un adaos superficial de carne, prelucrate la căldură și presiune ridicate și vândute de un gigant alimentar global într-o pungă mare.
Câinii din ziua de azi - cel puțin cei cu „părinți” bogați - au opțiuni mult mai atrăgătoare și mai scumpe. Dacă ronțăie hrană uscată, aceasta poate fi o rețetă de pui și legume dezvoltată de José Andrés, bucătar-șef cu stele Michelin, care a lansat toamna trecută un brand de hrană pentru câini „de inspirație mediteraneană", Reál Mesa.
Ca alternativă, stăpânii le-ar putea prepara ceva de genul crepes de legume și carne de vită, folosind un amestec ambalat de legume organice, vitamine sub formă de pudră, pre- și probiotice și minerale special concepute în urma consilierii unui medic veterinar, pentru a maximiza sănătatea intestinelor.
Pentru desert, ar putea avea biscuiți de dovleac fără gluten, sau cartof dulce violet liofilizat, sau macarons fără porumb, fără grâu, în arome precum crème brûlée și lavandă. Compania care le produce, Bonne et Filou, s-a descris ca fiind „primul brand de lifestyle de lux de inspirație franceză pentru animale de companie" și este numită după câinii lui Ludovic al XIV-lea. Companiile care produc aceste alimente (la fel e și în cazul pisicilor) sunt în mare parte noi. Compania de cercetare de piață Euromonitor International spune într-un raport că „nimic nu pare să poată opri tendințele de premiumisation în industria de îngrijire a animalelor de companie".
Într-un studiu din 2019, cercetătorii au constatat că 96% dintre respondenții la un sondaj au dat prioritate cumpărării de alimente sănătoase pentru animalele lor de companie la fel de mult sau mai mult ca în cazul achiziționării de alimente sănătoase pentru ei înșiși. Dintr-un savuros articol publicat de The Atlantic.
SCURTE
Relax. 25 de cocktailuri la modă vara asta. De la Rome with a View la Marianito din Bilbao. Nu, nu sunt potrivite pentru meciuri, încercați bere rece sau spritz.
______________________
De testat. 10 aplicații AI pentru producătorii de conținut.
____________________
Muzică. David Gilmore (Pink Floyd) a lansat un nou single de pe viitorul album Luck and Strange împreună cu una dintre fiicele sale, Romany.
_______________
Muzică. BBC transmite live, în toată lumea, prestațiile de la Glastonbury 2024 ale Dua Lipa (vineri) și Coldplay (sâmbătă).
______________
Natura. Fotografii cu păsări.
FILM
Fără zgomot. Ziua 1. Premiera (și) în România, vineri, 28 iunie.
_________________
Americani care își caută strămoșii în tărâmul mitic (pentru ei) al Europei, mai precis, în Polonia. La cinema, în toamnă. Va veni și la noi.
O selecție inspirată și utila, as usual! Semn de civilizație:)! A scrisului:)!
Apropo de orele de muncă, se pare că Grecia este oricum „campioana UE”, parcă având 30,9 ore/ săptămână în medie. Noi ne situam pe locul al treilea, dacă nu greșim. În sfera europeană care includea și Turcia, aceasta prelua „conducerea” cu în jur de 44h. Ni se pare c-ar trebui trimise aceste statistici posturilor TV care continuă să perpetueze mesaje de genul „românii - cei mai leneși din Europa”. N-am înțeles pe ce sunt bazate.