Fotografie de Jun Hu (China), câștigătoare la categoria „Diverse” a The iPhone Photography Awards (IPPAWARDS), ediția a 17-a. În competiție au fost înscrise mii de fotografii venite din 140 de țări.
Este remarcabilă și această fotografie, premiată la categoria „Travel”, semnată de Khalid Mahmood:
Un documentar-interviu pe care îl citim pe nerăsuflate despre (de obicei) tăcutul director executiv al misterioasei companii Palantir, cea care „modifică cursul istoriei”
E greu de spus dacă amplul documentar Alex Karp Has Money and Power. So What Does He Want?, apărut în The New York Times, este unul de PR disimulat pentru controversata companie Palantir, dacă are rolul de a transmite mesaje descurajatoare rivalilor Americii, ori este, pur și simplu, o mostră de jurnalism profesionist.
Cine este Alex Karp
Miliardar, născut din tată evreu (medic) și mamă de culoare (artistă), a urmat trei ani Facultatea de Drept Stanford, dar n-a fost interesat de perspectiva de a lucra la vreo firmă prestigioasă de avocatură. Mai târziu, și-a luat doctoratul în teoria socială neoclasică la Universitatea Goethe din Frankfurt.
L-a cunoscut în timpul studiilor la Stanford pe Peter Thiel, cu care a dezbătea la bere teme adânci precum socialism versus capitalism.
Cei doi aveau să devină cofondatori Palantir.
Ce este Palantir
Bazele companiei au fost puse în 2003, la doi ani și jumătate după 11 septembrie, prin angajarea a câtorva softiști. Conceptul a fost conturat și prin discuțiile exploratorii cu John Poindexter, un contraamiral în retragere care era supranumit „nașul supravegherii moderne”.
Printre cei cinci fondatori s-au numărat așadar Alex Karp (acum CEO) și Peter Thiel (în prezent președinte al companiei). In-Q-Tel, divizia de capital de risc a CIA, a venit cu o investiție de 2 milioane de dolari.
Palantir are drept concept prelucrarea unor cantități uriașe de date cu obiectivul de a identifica tipare, inclusiv cele de comportament suspect sau aberant.
CIA a pariat pe capacitatea Palantir de a prezice de unde vor veni următoarele atacuri teroriste. Companiei i se atribuie adesea și meritul de a fi ajutat la localizarea lui Osama bin Laden.
Numele companiei este inspirat de Stăpânul inelelor (J.R.R. Tolkien), unde palantíri sunt „seeing stones” magice, descrise ca sfere indestructibile de cristal folosite pentru comunicare și pentru a urmări evenimentele din alte părți ale lumii.
Palantir și Ucraina
În 2022, Alex Karp a făcut o călătorie secretă la Kiev, oraș devastat de război, devenind primul CEO occidental important care s-a întâlnit cu președintele Ucrainei, Volodimir Zelensky, și oferindu-se să furnizeze tehnologia care i-ar permite acestuia să devină un David ucrainean în fața unui Goliat rusesc. Revista Time descria la vremea respectivă Ucraina drept un laborator pentru războiul bazat pe inteligența artificială. Agenții Palantir s-au integrat în trupele ucrainene.
Două declarații ale lui Alex Karp
Despre forța tehnologică a SUA: „Aproximativ 86% dintre primele 50 de companii de tehnologie din lume, după capitalizarea de piață, sunt americane.”
Despre interzicerea TikTok în SUA: „Nu cred că ar trebui să permitem unui adversar (China n.m.) să controleze un algoritm care este conceput special pentru a ne face mai lenți, mai divizați și, fără îndoială, mai puțin apți din punct de vedere cognitiv”.
Mă opresc aici cu masacrarea reușitului material, accesibil doar abonaților prestigiosului cotidian. (Însă, s-ar putea ca link-ul inserat la începutul acestui text să funcționeze la liber.)
Palantir este, altfel, o companie cu creștere economică viguroasă, semn al vremurilor tulburi și al încrederii în inteligența artificială.
„Am generat venituri de 678 de milioane de dolari în al doilea trimestru al anului 2024, o creștere de 27% față de aceeași perioadă a anului precedent. Creșterea afacerii noastre s-a reaccelerat în mod constant și considerăm că avem în față o oportunitate fără precedent de a profita de această dinamică” - se arată într-o recentă scrisoare către acționari.
Fotbal și religie. Două exemple (cu sunet)
La începutul acestei luni, mii de fani ai FC Köln au participat, tradițional, la liturghia din imensa catedrală a orașului pentru a marca începutul sezonului Bundesliga.
… și un clip video, de acum câțiva ani, pe aceeași temă:
În capitala Spaniei, Real Madrid a oferit Fecioarei Maria, în iunie, Cupa Champions League la Catedrala Almudena.
Util. Pe lângă telefoane, Flip.ro adaugă pe site laptopuri și ceasuri smart recondiționate, ca noi. Care sunt prețurile
Crește apetitul consumatorilor pentru economia circulară, în cazul de față pentru electronicele de consum recondiționate.
Știrea e că platforma Flip.ro, extinsă în ultimii trei ani și în Bulgaria, Ungaria și Grecia, anunță lansarea a noi categorii pe site - laptopuri și ceasuri smart, ca noi, pe lângă oferta existentă de smartphone-uri.
Flip este liderul companiilor de tehnologie din România care cumpără și vând telefoane recondiționate, online.
Câteva informații esențiale:
- În acest moment, pe platformă este deschisă doar opțiunea cumpărare. Funcționalitatea prin care clienții vor putea să-și vândă aceste tipuri de electronice va fi disponibilă din toamnă.
- Laptopurile și smartwach-urile de pe Flip sunt cu până la 40% mai ieftine.
- Produsele beneficiază de 2 ani de garanție și retur gratuit timp de 30 de zile.
- La fel ca în cazul telefoanelor, laptopurile și ceasurile smart trec prin același proces riguros de testare de către tehnicienii Flip - până la 67 de teste de calitate. De asemenea, atât laptopurile cât și ceasurile smart vor avea sănătatea bateriei de peste 85%.
Exemple de laptopuri ca noi din oferta Flip.ro:
La categoria laptopuri, portofoliul actual acoperă toate versiunile de Macbook, Macbook Air și Macbook Pro din 2017 până la ultima generație din 2023. La fel și în cazul dimensiunilor, sunt disponibile pentru fiecare generație de Macbook toate versiunile de diagonală a ecranului - de la 12 inch până la 16 inch.
Laptopurile recondiționate de Flip pornesc de la 939,99 lei pentru modelul MacBook 12″ 2017. Modelele MacBook Air 13″ din 2018 și 2019 vor putea fi achizitionate de pe Flip începând de la 1499,99 lei până la 1979,99 lei în funcție de anul de lansare și configurația dorită.*
Până acum, cele mai populare printre clienții Flip sunt modelele cu procesor M1 - atât versiunile Air cât și Pro (MacBook Air 13″ 2020 M1 & MacBook Pro 13″ 2020 M1), dar și modelele Macbook Pro 13″ lansate între anii 2017 și 2019, datorită raportului bun între preț și performanța lor.
Exemple de ceasuri smart, recondiționate
La categoria smartwatch, clienții Flip pot alege dintre toate modelele Apple Watch începând de la Seria 4 până la ultima generație, Seria 9. La fel și în cazul versiunii Ultra, sunt disponibile atât prima generație cât și a doua generație Apple Watch Ultra 2.
Clienții Flip vor putea achiziționa un smartwatch recondiționat începând de la 599,99 lei (Watch Series 4 2018, GPS + Cellular, Aluminium 40mm). Ca observație, clienții Flip preferă, până acum, modelele din anii 2020 - Watch Series 6 Watch & SE 2020, cu prețuri între 759,99 - 1089,99 lei. Un alt model căutat este Watch Ultra 2022, fiind primul model Ultra lansat de Apple; poate fi achiziționat de pe Flip cu 2639,99 lei.*
Pentru cele două categorii nou lansate am început doar cu dispozitive Apple, deoarece vedem o cerere mai mare în piață pentru acestea, și intenționăm să adăugăm în viitorul apropiat și alte mărci precum Samsung, Google, Lenovo sau Garmin”, explică Alex Burghelia, cofondator Flip.ro
Interesantă de vizitat este și categoria Tablete.
*Prețuri comunicate de Flip.ro la data publicării articolului.
Despre Flip.ro
Flip.ro este un marketplace înființat la finalul anului 2019 de către trei tineri antreprenori: Alin Luca, Alex Burghelia și George Moroianu.
Din 2021, compania face parte din grupul eMAG, de la care a primit și o finanțare de 8 milioane de euro. A ajuns la peste 200 de angajați și s-a lansat deja în Bulgaria, Ungaria și Grecia. Până acum, peste 400.000 de clienţi și peste 14.000 de companii au apelat la Flip.ro și la serviciile dedicate segmentului de business pentru a vinde sau cumpăra un telefon ca nou și pentru a implementa soluții care reduc impactul asupra mediului.
Pizza Hut acceptă acum plata în numerar, cu cardul și cu TikTok
Deocamdată este un experiment de marketing desfășurat în Emiratele Arabe Unite, dar dacă va avea succes, va fi extins și pe alte piețe.
Ideea e simplă: Pizza Hut și-a propus să transforme fiecare client în micro-influencer TikTok.
Produsul promovat: My Box - o combinație la alegere cu pizza, aripioare, cartofi prăjiți etc.
Mecanismul: Clienții care postează un videoclip TikTok cu My Box, etichetează și urmăresc contul Pizza Hut din EAU și adaugă hashtag-ul #YourTermsYourConditions, vor primi un mesaj pe telefon de la Pizza Hut cu codul pentru un My Box gratuit.
My Box-ul oferit gratuit costă 7 dolari, mult mai puțin decât fee-ul unui influencer profesionist. (tubefilter.com)
Așa-i că ți-a venit o idee?
Teatru radiofonic pe Voxa
Aplicația mobilă Voxa (audiobook, ebook) include de acum 31 de piese de teatru noi, unele disponibile în premieră în format digital, interpretate de mari actori români precum Radu Beligan, Gheorghe Dinică sau Toma Caragiu.
Le poți asculta aici, cu o perioadă de test a platformei de șapte zile.
Campionii câștigurilor în tenis
Lista completă și comentarii, aici.
Avantajele pentru companii aduse de contractele PPA cu ENGIE, lider mondial în furnizarea de energie verde prin astfel de acorduri. Experiența Amazon, Orange, Google și Microsoft
Îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate a devenit esențială pentru prestigiul public, valoarea de piață și capacitatea de a atrage investiții ale companiilor. În acest sens, organizațiile din România pot opta pentru contracte de furnizare energie verde Power Purchase Agreement.
Ce este acordul Power Purchase Agreement (PPA)
Pe piața de energie, Power Purchase Agreement este un contract de achiziție a energiei electrice generată de active regenerabile, de exemplu parcurile fotovoltaice sau eoliene, încheiat între un furnizor de energie verde și un cumpărător. Energia este tranzacționată la un preț prestabilit (fix sau indexat) și pe termen lung (5-10 ani).
Astfel de contracte PPA sunt destinate companiilor cu un consum ridicat de energie electrică (>500 MWh anual) şi care au obiective de decarbonare.
Companiile din domeniul tehnologiei si telecomunicațiilor, centrele de date, producătorii mari, retailerii și instituțiile bancare, dar şi clienţii din domeniul industrial (fabrici mari şi medii) sunt afacerile care optează pentru tipul acesta de contracte pe termen lung, alături de soluţii de producere de energie verde on-site.
Beneficii importante pentru companii generate de contractele PPA
Companiile își îndeplinesc astfel obiectivele de sustenabilitate, fără investiții de capital, prin angajamente ferme pentru utilizarea surselor de energie regenerabilă, cu rezultatul reducerii amprentei de carbon a activității economice.
Și mai important, companiile beneficiază, prin contractele PPA, de predictibilitatea pe termen lung a costurilor cu energia electrică, cu efecte pozitive asupra planificării bugetelor anuale, prin diminuarea expunerii la volatilitatea prețurilor. Contractele PPA oferă de asemenea companiilor posibilitatea de a se diferenția de concurenți, prin „înverzirea” lanțului valoric propriu.
De ce ENGIE?
ENGIE nu este doar furnizor de gaze naturale, energie electrică și servicii de eficiență energetică, ci şi pionier ȋn soluţii noi de decarbonare pentru clienţii B2B, fiind ȋn acest moment lider mondial în furnizarea de energie verde prin contracte de tip PPA.
Printre clienții importanți care au încheiat contracte de tip PPA la nivel global se numără nume sonore ca Amazon, Microsoft și Google.
În România, Orange a încheiat cu ENGIE un contract PPA prin care operatorul îşi asigură 30 GWh din necesarul anual de energie electrică prin tehnologia solară.
Producția ENGIE de energie regenerabilă în România
ENGIE produce în România 503 GWh/an în patru parcuri fotovoltaice operaționale, situate în județele Arad, Buzău, Harghita, Teleorman, și în trei parcuri eoliene, amplasate în județele Brăila, Constanța, Galați. Alte două parcuri fotovoltaice sunt în construcție în județele Prahova și Galați.
Cum procedăm?
Dacă sunteți un potențial client interesat de contracte PPA găsiți informații suplimentare și un formular de contact pentru experții ENGIE, aici.
Energie verde și pentru utilizatorii individuali
Din ce în ce mai mulți consumatori casnici sunt preocupați de viitorul climatic, pentru ei și generațiile viitoare, și caută soluții de furnizare a energiei verzi.
Pentru această categorie de clienți, ENGIE a lansat oferta Ampero Verde Online.
Cei care optează pentru Ampero Verde online au printre avantaje utilizarea unor surse locale de energie regenerabilă, cu satisfacția reducerii amprentei de carbon a familiei, și colaborarea cu același furnizor de încredere atât pentru gaze naturale, cât și pentru energie electrică.
Cei interesați de soluția Ampero Verde sunt invitați să dea click aici și să selecteze oferta, oricând și oriunde, 24/7.
Oceanul cu 145.162 de cărți
Un ocean de cărți este proiectul pe care Google îl definește drept „un experiment poetic”. Fiecare insulă din ocean reprezintă un autor, iar fiecare oraș de pe insulă este o carte.
Harta cuprinde 113.008 autori și 145.162 de cărți.
Poate te întrebi după ce criterii sunt grupate insulele – scriitori în ocean.
Autorii hărții au studiat relațiile complexe de pe web între autori cu ajutorul unei soluții machine learning numită Uniform Manifold Approximation and Projection (UMAP). Astfel, au fost stabilite automat dimensiunile insulelor în funcție de numărul de mențiuni online ale autorului (notorietatea pe net), iar distanța dintre autori este reglată de mențiunile comune. De exemplu oceanograful Jacques-Yves Cousteau se află foarte aproape de astronomul Carl Sagan deoarece numele lor sunt pomenite, alături, în numeroase texte online.
An Ocean of Books este un experiment abia pornit, e posibil să cunoască dezvoltări, iar deocamdată poate fi o invitație la o plimbare relaxată în lumea cărților – nu se știe ce inspirație pentru proiectele personale se trezește astfel.
Dacă Oceanul nu te tentează spre explorare, găsești ale „jucării” interesante în portalul Arts & Culture.
De ce cântă Beyoncé cu sticla de whiskey în mână
„Bottle in my hand, the whiskey up high,” cântă Beyoncé în cel mai recent album al ei.
Nu e vorba de o poftă nestăpânită de consum, ci de marketing pur.
Beyoncé a lansat propria marcă de whisky, SirDavis, în colaborare cu LVMH. Prețul unei sticle: 89 de dolari.
SCURTE
Gadget. Meta a abandonat proiectul unor căști premium de realitate mixtă menit să concureze cu Vision Pro, produsul Apple, care se vinde slab (mai puțin de 100.000 de unități, pe trimestru, la nivel mondial), din cauza prețului mare - 3500 de dolari. (Reuters)
_______________
Fashion. Balenciaga a lansat unii dintre cei mai urâți sneakerși din lume, 3XL Sneaker pe numele lor. Preț: 1190 de dolari.
__________________
Cifre. Waymo, compania de taxiuri autonome fără șofer, spune că a ajuns să efectueze 100.000 de curse plătite pe săptămână în cele trei piețe comerciale principale ale sale, Los Angeles, San Francisco și Phoenix. (Da, e vorba de compania aceea ale cărei robotaxiuri claxonează fără rost noaptea.)
_______________
Media. Chinezii oferă știri americanilor. Jumătate dintre americanii sub 30 de ani își iau știrile, inclusiv cele politice, de pe TikTok.
Invitație la Wanderlust 108, singurului festival de wellness din România
Unde: București. Data și locul: 28 și 29 septembrie, la Verde Stop Arena.
Unde: Cluj. Data și locul: 31 august 2024, în Iulius Parc.
Ocazia unei experiențe unice, perfectă pentru a-ți găsi echilibrul interior.
Instructori recunoscuți la nivel internațional, precum Maude Hirst, Leo Oppenheim, SANCTUM, Yotam Agam, Julio Papi și mulți alții, inițiază în tehnici noi de yoga, meditație, respirație.
Eveniment adresat tuturor iubitorilor de mișcare. Indiferent de nivelul de pregătire, Wanderlust 108 este locul în care poți începe să practici fitness, yoga sau meditație sau să te perfecționezi.
Poți profita de discount la prețul Early Bird, rezervându-ți locul încă de pe acum.
UniCredit Bank este partenerul principal al Wanderlust 108.
Celebritatea a devenit un scop în sine
Ce este real și ce este fake? Aceste noțiuni nu au fost atât de confuze niciodată în istorie, așa cum se întâmplă astăzi. Big Brother a apărut pe ecranele televizoarelor noastre în 2000, iar Facebook pe calculatoarele noastre în 2004.
Trăim într-o epocă în care oricine poate deveni o celebritate.
Celebritatea a devenit un scop în sine, alimentat de mass-media și de un public avid de știri 24 de ore din 24 și de clickbait.
Compozitorul britanic Mark-Anthony Turnage descrie în opera sa Anna Nicole (premiera a avut loc la Londra în 2011) ascensiunea și dispariția modelului, actriței și vedetei TV americane Anna Nicole Smith - mai întâi răsfățată Playboy, apoi căsătorită cu un miliardar de 89 de ani - ceea a i-a adus pe cap un scandal public uriaș.
Putem să ne facem o idee cam cum sună o operă modernă din acest teasing al Anna Nicole:
Această poveste face parte din documentarul From Rhapsody in Blue to Star Wars, these 20 works soundtracked a uniquely turbulent century, realizat de BBC.
Daca URL-ul cu articolul din NYT despre Palantir nu functioneaza, asta sigur ar trebui sa mearga https://www.nytimes.com/2024/08/17/style/alex-karp-palantir.html?unlocked_article_code=1.Gk4.T9dx.vEi-NybTeLWW&smid=url-share