Fată din India. Fotografie de Alessandro Bergamini.
Website, Instagram, Facebook.
Câteodată e bine să fii concediat. Îți deschizi propriul business și îl construiești exact cum vrei. Cazul Pitchfork – Hearing Things
Cinci jurnaliști concediați de la Pitchfork, publicație de referință pentru pasionații de muzică, au lansat marți site-ul HearingThings (merită să-i pui semn), pe care l-au construit adaptându-l acestor vremuri, când reviste precum Spin și Rolling Stone, cândva creatoare de gusturi culturale dominante, au fost date la o parte de algoritmii de recomandare de pe Spotify și TikTok.
Cei cinci au găsit un investitor care le aprecia munca și au împărțit acțiunile noii publicații jumătate/jumătate.
Modelul de funcționare al HearingThings este diferit de cel al Pitchfork; publicitatea și numărul de click-uri au încetat să mai fie o obsesie. În schimb, HearingThings va vinde abonamente (70 - 1000 de dolari) destinate persoanelor dornice să afle despre muzicieni de care nu ar fi auzit până acum. Mare parte din articole vor rămâne la liber. (nytimes.com$)
Cum a câștigat Travis Scott 20 de milioane de dolari vânzând pe Fortnite
În 2020, când pandemia a forțat artiștii să își anuleze turneele, platforma de gaming multiplayer Fortnite a devenit o scenă de concerte veritabilă, cu spectacole virtuale susținute de Diplo, BTS, Ariana Grande și alții, toți sub formă de avataruri, în fața unor spectatori, de asemenea avataruri.
Dacă n-ai intrat vreodată în acest joc, clipul următor te va lămuri cum arată un astfel de show virtual:
Interesant e că Fortnite a devenit și o semnificativă piață online pentru unii artiști. În concertul său virtual de acum patru ani (tocmai ai văzut clipul), Travis Scott a câștigat 20 de milioane de dolari din vânzarea de lucruri (merchandise), de peste zece ori mai mult decât la orice concert in real life.
Fortnite a devenit și un vehicul foarte bun de promovare a artiștilor. Cifrele de streaming online ale unui muzician înregistrează o creștere notabilă după ce anunță un concert în Fortnite. Un exemplu: când Metallica a cântat în joc în iunie, toate cele șase melodii pe care le-a interpretat au urcat în topurile de streaming Spotify. Întregul catalog Metallica a avut cel mai mare număr de ascultători din ultimii doi ani.
Nu e de mirare că Disney a investit 1,5 miliarde de dolari în Fortnite - pentru dezvoltarea unui nou proiect, cea mai mare investiție a companiei în jocuri video de până acum.
Fortnite a fost lansat în iulie 2017 de Epic Games, studio cunoscut pentru seriile sale de mare succes Unreal și Gears of War. (sherwood.news)
Nu vrei un croissant sub formă de hipopotam? Sau de dinozaur?
Restaurantul acesta, „declarat” cel mai bun din Austin - Texas (un milion de locuitori), nu există, dar are 72.000 de urmăritori pe contul de Instagram, alimentat cu poze fake generate AI.
Pe Reddit, unii spun că o parte din urmăritori sunt boți și așa se explică și sutele de mii de like-uri la o singură poză.
Dacă e pe net și are poze mișto, trebuie să fie adevărat - par că gândesc foarte mulți oameni.
Nici managerul general, Giuseppe Fussili, nu există.
Toată povestea cu restaurantul fantomă ar putea fi gândită să dreneze vizitatorii către un magazin de merchandise care apare ca o secțiune a site-ului.
Încrederea în tehnologia digitală este sub amenințare, pe măsură ce numărul crescut de escrocherii diminuează linia dintre conținutul real și cel înșelător. AI generativă amplifică această confuzie, punând la încercare încrederea oamenilor în platformele digitale.
Cercetările Accenture arată că peste jumătate dintre oameni pun acum la îndoială autenticitatea conținutului online. Pierderea încrederii afectează comerțul online și interacțiunile cu brandurile, 33% dintre persoane raportând atacuri cu deepfake sau escrocherii în ultimul an. Brandurile trebuie să își reasigure clienții prin crearea unor „faruri de încredere" în comunicare, comerț și produse - este una dintre concluziile raportului Accenture Life Trends 2025, proaspăt apărut.
Invitație la o călătorie în viitor
Profesor universitar, autor de numeroase bestseller-uri, personalitate media, viitorolog, Michio Kaku va conferenția luni, 21 octombrie, la București, pe teme ca How science will shape the world we live in by the year 2100; How we can unlock the full potential of the mind; What we need to know about the future of the cosmos; How the technology will revolutionize the world.
Este un eveniment Brandminds, prezentat de UniCredit Bank și UniCredit Leasing.
Bilete, aici.
SCURTE
Record. O ingineră software s-a plimbat prin San Francisco șase ore și jumătate cu un robotaxi Waymo (Jaguar electric) și a făcut un filmuleț cu aventura. Util pentru a vedea și noi cum vom circula cu taxiuri fără sofer prin București, ori Cluj, peste vreo zece ani (sunt optimist?).
_______________
Furturi. The New York Times conduce cruciada industriei de știri împotriva startup-urilor generative AI. După ce a dat în judecată OpenAI, trustul de presă a trimis o notificare către Perplexity, startup-ul de inteligență artificială susținut de Jeff Bezos, cerându-i să înceteze accesarea și utilizarea conținutului său. (wsj.com$)
_____________________
Istorie. O colecție de cărți poștale vintage cu tematica Halloween.
______________
Zoo. Poliția a descoperit în curțile unor cetățeni din județul Iași canguri și varani.
_____________
Viral. Un cățel s-a cățărat pe marea piramidă din Giza pentru a lătra păsările migratoare.
_______________
Muzică. Un album proaspăt și hipsteresc al unei trupe din Bristol. Sună interesant.
___________
Rețete. Chef Monosilio ne arată cum se prepară spaghetti carbonara autentice. Pe când italianul avea 27 de ani, restaurantul său a obținut prima stea Michelin. Clipul are 23 de minute, dar putem să ne uităm pe sărite:
Panda în leasing
Doi panda în vârstă de trei ani și-au început oficial călătoria din China către Grădina Zoologică Națională Smithsonian din Washington, DC, într-un program de conservare a speciei.
Smithsonian va plăti aproximativ 1 milion de dolari pe an pentru acești doi pui, care se vor întoarce în China peste zece ani de rezidență americană.
În 1984, China a început să își închirieze, mai degrabă decât să doneze, exemplare panda către grădini zoologice. În prezent, cel puțin 60 de urși panda sunt în leasing în aproximativ 20 de țări.
FILM
Încă o poveste fantasy filmată în România. „Coming soon” la cinema. Din echipa de filmare și efecte speciale au făcut parte și profesioniști români.