Tehnologii uimitoare și secrete folosite în explorarea spațiului cosmic ajung după zeci de ani să fie folosite comercial.
În 1967, cercetătorii NASA au creat niște anvelope speciale pentru echiparea vehiculelor care urmau să fie trimise pe Lună și pe Marte. Nu au cameră cu aer, nu se sparg și după deformare revin precis la forma inițială. Sunt fabricate din NiTinol+, un material „elastic precum cauciucul și rezistent ca titanul”.
Primul produs echipat cu noile anvelope care va ajunge curând pe piață este bicicleta METL (foto).
O întreagă industrie, de 250 de miliarde de dolari pe an, cea a anvelopelor de cauciuc, s-ar putea transforma, iar beneficiile pentru mediu ar fi uriașe. Detalii.
PS: E imposibil să ne imaginăm ce tehnologii fantastice neștiute de muritorii de rând se ascund în seifurile NASA.
Nu știi niciodată ce vor
Audiențele online sunt capricioase. O dovedește o apicultoare din Texas care a adunat 4 milioane de urmăritori pe TikTok. Erika postează doar clipuri despre îngrijirea și viața albinelor.
Cum se face un TikTok meseriaș. Rețeta.
Despre inteligența artificială
„Există roboți software folosiți de guverne și de justiție, de pildă pentru a prezice riscul ca un inculpat să recidiveze dacă este eliberat condiționat. Acești algoritmi nu sunt în general deschiși publicului - sunt niște „cutii negre” despre care nu știm cum funcționează. Acest tip de mașini misterioase iau decizii care afectează viețile a milioane de oameni, dar noi nu înțelegem cu adevărat ce fac.”
Kevin Roose, autorul cărții Futureproof. 9 rules for humans in the age of automation.
Cum să te prezinți onorabil în videoconferințe. Soluție prêt-à-porter
În ultimul an am văzut de toate pe zoom (și pe alte aplicații asemenea), inclusiv când am moderat o masă rotundă transmisă public online, cu audiență de mii de privitori. De pildă, oameni importanți pe care îi zăream pe ecran prin ceață, ca și cum transmiteau dintr-o mină părăsită. Vă spun că păreau bieții de ei cam suferinzi, deși erau ok, fiind doar desfigurați de lentilele microcamerei meschine din laptop. Sau inși care se înghesuiau în cadru, ca la selfie cu bunica, să încapă și să se audă toți. Amuzant și cam penibil în același timp.
Am o veste bună și una mai puțin bună. Pe care să o spun mai întâi?
Vestea bună e că în ultimul an ai economisit sute de ore și nervi incomensurabili datorită videoconferințelor, pur și simplu nemaiînfruntând traficul infernal sau nemaicăutând loc de parcare. Chiar și după ce ne vom întoarce la viața normală, vom alege de cele mai multe ori să ne întâlnim virtual, datorită câștigului de timp dovedit.
Vestea mai puțin bună e că, din prudență, ne vom limita în continuare întâlnirile față în față, pe termen nelimitat.
Astfel că investiția într-o soluție de videoconferință performantă ar cam fi o prioritate. Deja am identificat una, care cred că ți se potrivește, mai ales dacă ai o afacere mică/medie, în plină expansiune. E o soluție gândită pentru birourile cu o suprafață nu prea mare.
Să vedem din ce se compune această soluție, MEET EASY pe numele ei, propusă de ASBIS România:
O cameră video Logitech MeetUp (super brand, Logitech). Filmează/transmite la rezoluție de cinema, 4K Ultra-HD, cu zoom 5X HD.
Întreaga audiență din cameră este încadrată automat. Camera Logitech este motorizată computerizat prin sistemul RightSight™, ca mișcare panoramică și înclinare. Vine cu tehnologie de captare și direcționare a sunetului RightSound™.
Nu trebuie să angajezi specialiști în rețelistică, pentru că instalarea e simplificată, plug-and-play, prin USB. Este de dimensiuni reduse, iar ca variantă de montaj ideală putem alege între a avea camera pe masă și a o avea montată fie pe perete (wall-mount), fie pe ecran (TV-mount), ca un sound-bar (cazuri în care dispar și cablurile care traversează încăperea).
Detalii despre cameră, aici.
Pentru a-i vedea și auzi cum trebuie pe interlocutori, a doua componentă a soluției de videocolaborare MEET EASY este ecranul profesional digital signage 55” Prestigio. Redă imaginile la rezoluție 4k Ultra-HD, maximum 3840x2160@60Hz, are un unghi de vizibilitate generos de 178 de grade și durată de viață de mininum 30000 de ore, în regim de funcționare 18/7. Investiție pe termen lung, carevasăzică.
Detalii despre ecran, aici.
De ce cred că această soluție de videoconferință ți se potrivește?
ASBIS spune că este Prêt-à-porter, în sensul că prețurile sunt ok, plus că o are în stoc, deci nu trebuie să aștepți săptămâni până sosește și o vezi instalată.
Totodată este Made to measure, adică ai un grad de libertate în configurare în funcție de nevoile tale.
Și îți mai spun că nu te costă nimic să ceri detalii, oferte și să pui întrebări despre acest produs la sales@asbis.ro.
Deci, când ai următoarea videoconferință?
”Am venit să îmi spui cum pot să mă promovez în social media fără bani”, ziceau ei. ”Dar nu mai bine discutăm despre creșterea petuniilor sprințare de primăvară alpină?”, le răspuneam eu.
Da, știu, așa pare: bariera de intrare în social media este, practic, zero. Te costă mai nimic să intri în social media. Atenție: să intri. Să stai acolo, asta te costă.
Cumva, paradoxal, investiția ta inițială în social media înseamnă bugetele pe care le aloci pe termen mediu și lung; acesta este specificul mai ciudat al activării brandului în social media.
”Sunt la început și nu am bani, ce trebuie să fac?”, ziceau ei. ”Milogeală”, le răspundeam eu.
Ideea este simplă: dacă nu ai bani de investit în social media, ce poți să faci este să te rogi de cât mai mulți să îți bage în seamă produsul. Treaba ta cum.
Intră în mindsetul de business; o să înțelegi că un business care are la capitolul marketing 0 nu este un business până la capăt. Apropo, tu ce buget de marketing ai?
”Am încercat de toate în social media și nu merge nimic”, ziceau ei. ”Și cam de câți bani ai încercat?”, le răspundeam eu.
Încercatul ăsta cu de toate în social media este ca bancul ăla cu baba care se tot ruga să îi idea Dumnezeu să câștige la loto, până s-a enervat șeful mare și i-a zis ”dar cumpără și tu un bilet, la dracu!”.
Măsoară ”încercările” în funcție de raportul buget investit vs. rezultate obținute; ai grijă și ca testele pe care le faci să fie diversificate pe linie de tone of voice, de vizual, de copy etc.
(pe larg, aici)
Poate ți-a scăpat, deși toată presa internațională scrie despre asta
Cea mai elaborată fotografie a Căii Lactee, de 1,7 gigapixeli, în care sunt vizibile 20 de milioane de stele, a fost realizată în 12 ani de muncă, prin contopirea a numeroase imagini într-un mozaic, de către un fotograf finlandez. Fotografia aceasta e doar un fragment, redimensionat. Pentru imagini complete, intră pe blogul său.
Mi-a plăcut articolul acesta. Ție?
„La început invitaţii au tratat-o cu respect, parfumând-o, dându-i să miroasă floarea sau gâdilând-o. Însă, în timp, lucrurile au luat-o razna. Participanții la experiment i-au tăiat cu foarfeca hainele Marinei, după care au înţepat-o cu cuiele, ba unul dintre invitaţi i-a gustat sângele. Iar punctul culminant a fost în momentul în care un participant a luat revolverul şi a vrut să tragă în Marina. Atunci artista s-a mişcat, iar toţi invitaţii au fugit din sală.
(mai departe)
Să învățăm un cuvânt nou: Gelotologist
Nu e vorba de vreun specialist în înghețată, trebuie să te dezamăgesc.
Gelotologiștii (de la grecescul gelos = a râde) sunt psihologi și medici specializați în studiul râsului. Ei ne spun, de pildă, că râsul e o activitate socială - dacă suntem alături de alții probabilitatea de a râde e de 30 de ori mai mare decât atunci când suntem singuri. Efectele fiziologice ale râsului sunt importante: când râdem ni se relaxează mușchii crispați, tensiunea arterială scade, iar sistemul imunitar se simte mai puternic.
A apărut chiar și terapia numită laughter yoga, potrivită pentru depresivi, prin care pacienții sunt stimulați să râdă sănătos.
Uite, iubito, am salvat planeta pentru tine
Să nu îți închipui că dacă diamantele acestea sunt sintetice, sunt și ieftine: costă între 3000 și 20.000$ fiecare piesă și oricum trebuie să te înscrii pe o listă de așteptare (ca să crească dorința și mai mult).
Meșteșugul de marketing: producătorul, firma Aether din New York, spune că pentru fiecare carat pe care îl produce artificial sunt extrase din atmosferă 20 de tone de dioxit de carbon, cam cât produce, prin tot ce consumă, un om într-un an.
Ecologie de lux, cum ar veni.
120 de milioane de conspiraționiști
Canalele Youtube specializate în teorii ale conspirației, în limba engleză, au peste 120 de milioane de abonați. O comunitate extrem de puternică, nu?
Dacă ai ceva vreme și te interesează politica și cultura americane, intră pe transparency.tube, o platformă de monitorizare a canalelor media sau individuale de pe Youtube. E interesant să sapi, să vezi proporția dintre stânga și dreapta politice și să descoperi canale YT dintre cele mai bizare, cum doar americanilor le poate bubui mintea.
Civilization se aude pe
Ediții rezervate cititorilor Civilization Premium:
De vorbă cu Crenguța Roșu despre media diet & more
Despre deep fake. Distopia în care am putea trăi curând
Și tu, Hollywood?
Când vine vorba de bani mulți, nimeni nu are nas mai fin decât stăpânii Hollywoodului.
Cele mai mari agenții de impresariat își fac planuri îndrăznețe pentru piața digitală a artei NFT, discută febril ce comisioane să ceară la viitoarele licitații și cum să completeze contractele cu artiștii în noile condiții.
Respectivii impresari investesc chiar în infrastructura NFT, de pildă în Otoy, compania software folosită de artistul Beeple pentru a crea acel colaj de fotografii digitale, cumpărat la licitație NFT cu 69 milioane de dolari.
Iar promovarea NFT la Hollywood merge perfect: deja unii se laudă că au câștigat mai mult decât în toată cariera lor, precum concept artistul Ben Mauro (a lucrat la seria Hobbit și Man of Steel), care și-a vândut recent niște lucrări digitale cu 2 milioane de dolari.
Ceva mai la nord de Hollywood, Pizza Hut Canada a vândut o felie de pizza într-o licitație NFC cu 8.800 de dolari, eveniment parte dintr-o promovare de noi produse – se pare reușită, din moment și zeci de publicații au scris despre această bizarerie.
Sau o casă desenată în 3D, un fișier grafic pur și simplu, a fost cumpărată cu jumătate de milion de dolari, doar pentru că scria pe ea NFT.
FT a publicat un grafic sugestiv despre comerțul de artă. Cifrele reprezintă milioane de dolari. În dreapta, cu roșu, lucrarea lui Beeple vândută NFT cu 69,3 milioane $, iar spre stânga tablouri celebre, existente fizic și vândute la licitații clasice.
Relatez doar, nu comentez în niciun fel aceste achiziții de fișiere digitale la prețuri uriașe, cu transferuri de monedă digitală ether, care poate fi schimbată oricând în dolari foșnitori, nu?
Poate prietenul Gabi Boacă are dreptate: „ideea NFT e aplicabilă pentru artă, chiar dacă generația noastră și cele dinainte nu înteleg.
N-am să uit cum generația părinților mei nu înțelegea jocurile pe calculator. Și cum acum e plin de oameni care trăiesc fix din asta”.
Citește pe buze
Un flash din viață: am vizitat într-o vreme la spital un amic care nu mai putea să vorbească din cauza unei tumori pe laringe. Comunica prin scris și era un chin.
Poate că o aplicație software de citit pe buze ți se pare o frivolitate, dar pentru milioane de oameni cu diverse dizabilități sau boli mutilante ar fi un dar foarte util.
Aplicațiile de citit pe buze și care pot transforma informația obținută în text există, dar s-au dovedit imprecise, mai ales dacă lumina e slabă. Un laborator al University of California anunță o astfel de soluție mult mai precisă și mai rapidă. Vom putea comunica astfel cu diverse echipamente fără să scoatem un sunet, doar mimând rostirea unor cuvinte.
Refresh și update
Un eveniment pe care îl recomand. Digital Marketing Forum (ediția a 14-a) revine cu o ediție specială Live Online, pe 14-15 aprilie 2021. Anul acesta, avem conferință și sesiune de training intens.
Dacă vrei să-ți faci un bine
Adică să arunci peste umăr angoasele momentului. Ascultă muzica asta antică.
Dacă pleci la drum, e de asemenea perfectă.